2022-05-16 09:33:02

Medijska pismenost u našoj školi

Mjesec svibanj započeo je u znaku medijske pismenosti. Naime, u tjednu od 2. do 8. svibnja obilježili su se 5. Dani medijske pismenosti, a naša se škola svojim programima i aktivnostima i ove godine uključila u obilježavanje manifestacije kojoj je cilj osvijestiti javnost o važnosti medijske pismenosti i osigurati što većem broju građana prilike za učenje o medijima. Naglasak je ove godine stavljen na kritičko razmišljanje, razumijevanje kako mediji funkcioniraju, prepoznavanje dezinformacija te razumijevanje utjecaja influencera, prikrivenog oglašavanja i algoritama koji određuju koje informacije i sadržaji nam se nude na internetu i društvenim mrežama. U nastavku pogledajte koje smo aktivnosti organizirali u našoj školi…

Učiteljica Ana Manjaka i učenici 5.e i 6.e razreda gledali su i analizirali najnovije filmove za učenike osnovne škole s portala Filmska naSTAVa  - dokumentarni film „Buđenje za pamćenje“ i animirane filmove „“Pjevajuća vešmašina“, „Kopači zlata“ i U gori raste zelen bor“.

Učiteljica Petra Domaćinović i učenici 5.a i 5.b razreda tijekom dodatne i redovne nastave Hrvatskog jezika gledali su, analizirali i interpretirali film "Moj dida je pao s Marsa".

Školska knjižničarka Mona Othman održala je predavanje za roditelje s temom „Kako roditelji mogu podržati djecu u svijetu medija?“.  Naglasak predavanja bio je na ulozi roditelja u razvijanju medijske pismenosti djece s praktičnim savjetima te prijedlozima literature o toj temi iz fonda školske knjižnice i preporukom korisnih mrežnih stranica  i online priručnika za roditelje. U dogovoru s razrednicima predavanje je održano za roditelje učenika pojedinih trećih i četvrtih razreda te za roditelje učenika svih petih razreda.

Za učenike 1.a razreda u školskoj je knjižnici organizirana radionica „Uvod u medije“. Uz interaktivnu „Slikovnicu o medijima“, učenici su učili o razlici između svijeta medija i stvarnoga svijeta, ali i o knjizi i slikovnici kao mediju i njezinim osnovnim dijelovima.

Učenici članovi Knjižničnoga kluba, u dogovoru sa svojom voditeljicom školskom knjižničarkom, odlučili su temi medijske pismenosti posvetiti cijeli svibanj istražujući i raspravljajući o utjecaju i prožimanju knjige (tradicionalnog medija) i novih medija (društvenih mreža i platforma za dijeljenje videosadržaja). U tom kontekstu istražuju i analiziraju fenomene kao što su „#booktok“, „book influenceri“ i videonajave knjiga. 

 


Osnovna škola Ivana Rabljanina Rab