« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Oglasna ploča
U tijeku je preseljenje na novu web stranicu. Postoji mogućnost da pojedine informacije nisu ažurirane.
Važna obavijest
Odluka o donošenju Protokola o kontroli ulaska i izlaska u školsku ustanovu
Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama
Smjernice za razgovor s djecom o teškim temama u povodu nasilja u zagrebačkoj osnovnoj školi
Nastava u drugom polugodištu počinje u utorak 7. siječnja 2025.
Posjet Nevenke Videk
Pismo zahvale Nevenke Videk našim učenicima
"Slažući još uvijek prelijepe dojmove s našega književnog druženja,
uspjela sam ih zaokružiti u literarni izričaj, tj. u pismo, koje upućejem Vama
i svoj djeci osnovnih škola Raba i njihovim nastavnicima. Već godinama idem na školske susrete, ali dojmovi su uvijek svježi i novi i puni radosti.
Teško je sve obuhvatiti, a piscu poput mene, još teže obuzdati osjećaje i epičnost..."
N.Videk
U nastavku možete pročitati pismo upućeno našim učenicima, kao i odgovore na njihova pitanja.
Susret s djecom osnovnih škola
na otoku Rabu 9. i 10. travnja 2019.
Prošlog sam tjedna na otoku Rabu bila,
djecu iz svih osnovnih škola sam posjetila.
Možete li zamisliti samo
kako li mi je lijepo bilo tamo.
Na otoku tom,
ljupkom i veselom
toliko dobre djece ima
s radošću u očima
da dah ti stane.
Uistinu, nisam znala
koliko su radosna ta djeca mala,
koja su me u svoje škole pozvala
i otvorenih srdaca dočekala
da sam se kao u nebu osjećala.
Jer svaka je škola kao priča sunčana
u ljepoti dana,
radosna i vedra,
ko brodica bijela
razapetih jedra,
što morem u susret znanju brodi,
ko sunčani tračci što iz modrina
zabljesnu u vodi,
prepuni sjaja
u tisuće titraja.
I ne znam odakle bih priču
o djeci s Raba započela
i o svemu što sam ondje vidjela
i družeći se s njima doživjela.
Dakle, krenut ću ispočetka,
i ne želim preskočiti ni retka.
Prvo posjetih školu u Kamporu,
nad kojom, kao i svugdje na moru,
toliko se nebo plavi
dok sunce na školskom krovu
dubi na glavi
i na prozore učionica
zlatnim prstima kuca
da svaki razred blistavim sjajem svjetluca,
a dječja srca svakog su dana
sretna i razdragana.
A toga su me jutra ondje djeca mala
prekrasnom pjesmom dočekala,
pa sam i ja s njima zapjevala.
I ubrzo otkrih da je u toj školi
učenje poput igre prave,
pune znanja sve dječje su glave!
Dakle, svaka je učionica
znanja punionica.
Ondje se piše, čita, crta i slika
i posvud je o znanju briga tolika
da ništa se ne prepušta slučaju.
Zato ta draga djeca
puno toga znaju,
pa kad pisca dočekaju,
takva mu pitanja postavljaju
da on od čuda samo zine
i rekne kao što sam i ja:
Aaaaaaaaaaaa!
i odgovara na bezbroj pitanja
kako umije i zna!
Koliko imam djece?
Kada sam počela pisati?
Što sam kao dijete željela postati?
Koja mi je najdraža knjiga,
pjesma i priča
i životinja koja,
a koja omiljena boja?
Volim li životinje i zdravu hranu
i što imam u planu,
hoću li na Rabu ove godine ljetovati,
volim li rano ustajati
i u koliko sati?
Bilo je tu pitanja kao kiše
i pisama još više,
u kojima puno lijepih stvari piše.
Tako djevojčica jedna mila
ovo mi je otkrila:
Vi ste mi najdraža pjesnikinja.
Čitala sam puno vaših knjiga.
Uvijek sam željela biti
maštovita kao vi.
A druga djevojčica mala
ovo je napisala:
Draga Nevenka,
hvala ti do Neba
što si bila u našoj školi.
A djevojčica treća,
nimalo od ovih veća,
ni manje ni više,
ovako piše:
Meni se jako sviđa Pismo iz Zelengrada,
kad sam došla iz škole, odmah sam ga pročitala.
Svidjelo mi se što ima puno slika.
Meni se čini da ste jako dragi i ljubazni.
Eto, takva su djeca u kamporskoj školi!
Pa, recite mi kako da tome pjesnikovo srce odoli?!
Zato mi se nije dalo odande otići,
no morala sam dalje, u drugu školu ići,
gdje su me druga djeca mala
radoznalo čekala.
I kad sam nakon dugog pozdrava krenula,
u čudu sam se prenula,
kad vidjeh da ondje pravila ista
za sve vrijede,
jer, zamislite, u razredu i mačke sjede.
Uistinu, jedna maca ljupka i mila
u učionici je sjedila
dok sam s djecom u razgovoru bila.
I ne znam je li što naučila,
dok je čvrsto spavala,
ali nije ni mijauknula
dok sam se s djecom pozdravljala.
A onda, na odlasku sam tek pravu stvar saznala!
Ta maca mala ima stotinu imena,
a sve bez prezimena,
pa zapitah kako zapravo zovu
zanimljivu macu ovu,
i začudih se vrlo tome
jer svatko je zove po svome,
pa zaključih da valjda se imena izmjenjuju redom
ponedeljkom, utorkom, srijedom…,
i tako dalje sve do kraja,
pa opet iz početka,
a maca se ko filmska diva ponosno šetka
i repom maše
i kaže – Mijauuu, ovo mi ime ne paše! –
I ja pokušah malo je zazvati
i još poneko joj ime dati,
a onda zapljuštaše imena:
Micek, Micko, Mic–Mic,
pa ja dodah Šicek, Šicko, Šic,
onda začuh Maks, Grici, Mici,
a ja viknuh Faks, Gici, Brici,
netko doviknu Licko, Lino,
a ja rekoh Čokolino!
Onda začuh Karlo, Lolo, Puki,
ja povikah Miki, Gogo, Muki!
A kad doleti odnekud Eleven, Elena,
Meri, Micka pa opet Mici,
ostah u nedoumici.
– Čekaj, čekaj malo,
je li to mačak, mačor ili mačka samo?
Djeca viknu:
– Mi ne znamo!
Pa nastave mačku zvati,
Ovo treba poslušati:
Mic–Mic, Maca, Mala,
Boba, Fett, Kristijan, Bucki, Lucijan…
Mogli bismo tako cijeli dan,
ali maca se nije odazvala,
nego mirno odšetala,
(a ja u priči malo nadodala!).
A onda ipak dalje krenuh, ali obećah djeci
da ću o tom stoimenom biću
napisati mačju priču,
a možda i roman cijeli,
neka se dječja družba raduje i veseli!
Potom stigoh u središnju osnovnu školu
Ivana Rabljanina u Rabu.
I ondje doživjeh veliko čudo
neka svi dobro čuju i znadu.
Kakva je to slavna eko škola
doista nisam znala,
pa kad sam se o njoj silnih čuda naslušala,
nisam naprosto vjerovala.
Dakle, nikakva tajna nije
ova škola zlatnu eko zastavu vije!
Djeca ove škole pod vodstvom profesorice Ivane,
znadete li to,
čistila su morsko dno,
i to
nekoliko dana
glinenim eko kuglicama.
I tako je more oko Raba prodisalo
i posvuda zamirisalo
na zdravlje, čistoću, svježinu,
i nad uvalom rapskom sunce radosno zasinu
i glas do neba se vinu:
– Mi volimo i čuvamo svoju domovinu!
Dakle, u takvu sam školu
kao pisac pozvana
i bila ondje dva dana.
A znaj, kada u tu školu uđeš,
odmah ti srce poskoči
i dok hodnicima njezinim hodaš,
valja dobro otvoriti oči.
Jer ondje na zidovima učionica rastu stabla
i na njima listovi cvjetni šareni,
a u razredu jednom vidjeh kako nacrtano more
prepuno riba, rakova i školjki
modri se i pjeni.
Opazih i crvena srca na zidu,
što ih je vješta ruka
u vjenčiće splela,
a u razredu pak drugom,
iznad školskih klupa bdije blistava duga
s četiri oblaka bijela.
I još posvud na svakoj drugoj slici
budno motre zvonici
i pogleda uzdignutih visoko nad more,
o tisućljetnoj slavi Raba
svjedoče i zbore.
I ovdje drage djece mnogo, mnogo,
baš mnogo ima,
susretoh ih ispred škole,
u razredima i hodnicima.
kako veselo trče,
na učenje žure,
u dvorištu se igraju lovice,
za nestašnom loptom jure…
A vidjeh i dnevni boravak,
u kojem učitelj Kristijan
s djecom čudesne slike na staklima pravi
i u zbornicu malo zavirih, gdje sa zida
vedro gledahu u me zvonici,
dok bijah s učiteljicama na kavi.
I kakav je susret s djecom u školi toj bio?
Odgovaram svima: Predivan! Mio!
Radostan! Lijep! Ocjena pet!
Kada sam pred tu svu djecu odjednom stala,
moram priznati da sam se jako dobro
i važno osjećala!
Zamislite, u jednoj velikoj učionici
toliko je radosnih dječjih srdaca oko mene,
prvoga dana iz B, i drugoga iz A smjene!
Zaista meni je to veliko čudo bilo
da mi se od sreće oko zaiskrilo.
Dakle, prvoga i drugoga dana
sa svih strana oko mene
djeca vedra i nasmijana.
I gotovo su svi Zelengrad čitali
ili barem nešto o njem znali,
onako nejaki i mali!
A što su me sve pitali?!
Zašto pišem i otkada,
što čitam, stvaram, planiram
i čime se bavim sada?
Što volim, a što ne,
koje čitam novine
i koje volim životinje?
I što li sve na to mogoh reći,
jer riječi su same od sebe počele teći,
pa dobih velik pljesak,
i od brda veći!
Zaista mi bijaše milo što je toliko pitanja bilo,
pa sam obećala da ću u posebnom pismu
na sve odgovoriti kako budem mogla i znala.
Eto, tako će to doista biti,
a moram još otkriti
da su bile i radionice dvije,
na kojima igre i smijeha nedostajalo nije.
Bilo je tu crtanja, bojanja
i puno smijanja i zadirkivanja,
a posebno za mene i predstava
gimnastičkih vještina dviju malih balerina,
koje su mi pokazale kako se na parketu
most pravi, a kako stoj na glavi
i kako dječje srce radosno život slavi!
Zatim pođoh djeci Barbata i Banjola,
u mirisno proljetno jutro
nasmijana dočekala me škola.
Kad sam ušla,
opet u čudu oči mi se rašire,
na zidovima granaju se stabla,
iz trave zvončići se bijele i šarene pisanice vire.
Ispred košnice žute
pred učiteljicom Ervinom,
marljive pčelice u čuđenju šute:
Erik, Mia, Lara, Noa, Maria, Lucija, Lena, Zlata…
usred školskog sata,
otvaraju znanju vrata!
A na razredu drugom
zec se dugouhi smije,
u rukama mu košarica s jajima,
a ispod procvjetale pisanice dvije.
I rado bih sve što na zidovima raste
još pogledala,
ali djeca su mala nestrpljivo čekala
i nisam znala koga bi prvo poslušala
kada su pitanja zapljuštala.
Istina, mnoga sam čula već prije,
ali me nijedno dijete dosad upitalo nije:
– Bojite li kosu?
Oh, za pisca poput mene
prava pitanja to su!
–Ne, još! – veselo rekoh,
– Ali javit ću kad to se zgodi,
jer ja sam pisac koji još ne hodi u modi.
Kosu mi boji sunce i vjetar mi vlasi plete,
ispire je kiša i češlja me kao dijete,
kad kao trava naraste,
frizer je škarama kosi,
ona se tada ljuti i tvrdoglavo prkosi
jer prepuna svakojakih mana
želi biti nepočešljana,
a najviše na šiškama,
pa stalno viče:
–Prestani me čupati, mama!
A jedna djevojčica mala
toliko mi je pitanja postavljala
da sam od sreće umalo zaplakala,
jer ona je Zelengrad čitala
i toliko je ozbiljna bila
da su mi narasla krila
i djecu sam hrabro upitala
da li da i dalje pišem ili ne!
I kad podignule su se male ruke sve
i riječi se začule –Pišite, pišite! –
bijah sretna jako
jer mi je književna dozvola
produžena tako lako,
pa ću nastaviti pisati jednako,
i s puno volje,
u tom se truditi sve više i bolje….
A da ne zaboravim i pitanje svih pitanja!
I ovdje me djeca i veća i manja
nisu zaboravila upitati, da znate:
– A koliko godina imate?
E, to matematičko pitanje najviše volim,
pa uvijek u školama male radoznalce zamolim
da mi kažu koliko godina imaju njihove bake,
pa kad začuđeno zinu,
pitam na brzinu,
u kojoj smo godini sada,
i otkrijem kada
rodila sam se ja,
onda oduzimamo i zbrajamo dva i dva,
pa svašta ispada,
dok se tko ne dosjeti
i prava brojka odnekud doleti.
I ovdje je bilo upravo tako,
kviz je završio jednako,
pa smo zaključili lako:
Za pisce snažne,
godine nisu važne!
Piscima godine ništa ne znače,
jer oni se na priče izvlače.
Dječji pisci ne brinu nimalo
i nije im do godina stalo,
pa ih puštaju da proljeću kao ptice
i ponosno im krase lice
i uvijek pomažu da se prisjete
kako im u srcu živi dijete!
Potom odoh dalje na susret s djecom
škola Supetarska Draga i Mundanije.
Ni ondje pitanja ništa manje bilo nije.
Zapljuštaše već ispred škole,
što pisci najviše vole.
Ondje su me na ulazu dočekale
tri djevojčice male
a i dječak jedan je ondje bio,
stidljiv i mio.
I ovdje hodnici i razredi izgledahu
kao slikarska platna
što oslikala ih ruka vrijedna, zlatna.
Zapravo kad pogledah bolje sve,
učinilo mi se da sam ušla u slikarski atelje.
Ispred jednoga razreda na zidu
izrasle divovske bojice,
koje se, gle čuda, pretvorile u vješalice,
klupe bosonoge izgubile noge,
pa su postale sjedalice,
a u učionicama stolci i klupe se šarene
u raskošne boje obučene.
U razredu u kojem se susret s djecom zbio
sa zida me gledao Pinokio
i Ružno pače, koje više ne plače!
Jer i u ovoj školi radost se stani,
i škola se vedrinom hrani.
Rastvorenih krila učionicama
lebde bijeli kišobrani,
a riba jedna crvena, živa
na bijelom zidu među slovima pliva!
I svatko ondje uživa,
jer cijela je škola kao slikovnica,
a nimalo ne zaostaje ni zbornica,
prepuna vedrih lica nasmiješenih učiteljica!
I ovdje se u pričomat pretvorih
i na pitanja mnoga odgovorih,
a djeca su i ovdje za Zelengrad znala
i Pismo glasno pročitala
i radosnim pljeskom me ispratila
kad sam odlazila.
I na samom kraju,
da ne bih zaboravila,
i u školi Lopar sam bila.
Ondje sam se prekrasnom
živom vrtu zadivila,
jer predvorje te škole
od bilja i cvijeća se zeleni,
a zidovi su poput šuma
raslinjem okruženi.
– Gle, pa to je Zelengrad pravi!–
odmah mi sinu u glavi.
I nisam se prevarila,
jer i u toj školi sva djeca mila,
uistinu, u Zelengradu su bila,
jer sve su dobro proučila
i o prirodi toliko znala
da sam samo gledala i slušala.
I opet smo Pismo pročitali
i odraslima poruku poslali
kako bismo prirodu
i dom svoj očuvali.
I još vidjeh na kraju
da svi lijepo crtati znaju
i da zidovi učionica u raskoši boja cvjetaju.
Na travnjaku s visibabom šapuće ljubica,
na bijelom zidu šareni se pisanica,
prepuna srdaca i točkica,
košarice nose zečevi bijeli,
leptiri se zrakom razletjeli,
a sva stabla tanahnih grana
sred sunčana su dana
srcima crvenim osrčana!
Uistinu ta škola u Loparu nema mana,
sva je u znanju i vedrini okupana!
Eto, takva je moja priča
o djeci s kojom se na Rabu družih
cijela dva dana,
vedra i nasmijana,
puna pitanja i odgovora,
bistrih i dubokih
poput mora,
prozračnih poput zraka,
nestašnih i lepršavih poput oblaka,
znatiželjnih, radoznalih,
iz srdaca radosti i dobrote puna,
iskrenih,
otvorenih,
bez računa.
Zato od srca hvala i radostan pozdrav svima,
dragima,
i malima i velikima,
učenicima, učiteljicama,
učiteljima, profesorima,
ravnateljici
i svim djelatnicima,
za svaku kap radosti u očima
i dobrotu u srcima,
srcem šalje
pričateljica,
djece prijateljica,
Zelengrada pisateljica,
Nevenka Videk
Odgovori Nevenke Videk na neka pitanja
djeci osnovnih škola na Rabu
i čitateljima Pisma iz Zelengrada
I u školama na Rabu
dragi su mi malci,
pravi radoznalci,
na književnom susretu
postavili pitanja sto.
Bijaše mi to vrlo drago i milo,
ali vremena za odgovore
nije dosta bilo
jer je vrijeme bježalo
pa sada još prepuna dojmova
i lijepih snova
odgovaram na pitanja ova!
Dakle idemo redom,
pitanje po pitanje slijedom.
Zašto sam napisala
Pismo iz Zelengrada?
Pismo iz Zelengrada
sam napisala
da bi djeca mala znala
da je priroda naš dragi dom
i da svatko od nas
ipak ne može živjeti sam
i samo po svom,
nego okrenuti se malo oko sebe
i vidjeti da ima netko pored tebe,
netko tko želi sretan biti
isto kao i ja i ti.
Netko tko kao i ti
treba hranu, čist zrak
i pitku vodu,
tko voli prirodu
i bližnjega svoga.
Jer priroda je, kao i naš život,
dar od Boga,
koji trebamo čuvati i cijeniti znati
i sve od sebe dati
da to najveće dobro
ne izgubimo,
a to znači da uvijek jedni druge
poštujemo, pazimo i ljubimo
i da dobro znamo
da i mi svi dio smo tog Božjega svijeta samo,
da mu ne budemo loši gospodari,
nego brižni anđeli čuvari!
A kako sam do imena
Zelengrada došla?
To pitanje teško nije.
Vidjesmo u priči
kako se čudesan život
u svakoj šumi krije.
I šuma je mjesto
poput nekog grada,
i u njoj pravilo dobra i zla vlada.
Kad činimo dobro,
ona buja, raste, cvjeta
kao srce djeteta,
a kad zla se djela u njoj šire,
razboli se i umire.
A najljepša je boja njena,
kada zdrava je, zelena!
A zašto sam napisala
ovu priču?
Da u dječjim srcima
samo dobri plodovi niču,
da djeca sva od malena uče
kako je svatko od nas
graditelj svojega gnijezda
i svoje kuće
i da će svakome u vlastitom domu
lijepo biti
ako će ga dobrotom i ljepotom ispuniti!
A otkuda mi ideja za tu priču?
Ideju za ovu priču
potražih u ljubavlju ispunjenom
dječjem biću,
u srcu dječjem malom,
vrlo radoznalom,
dobrotom procvjetalom,
kojem su bliske životinje i priroda,
i koje otvoreno za dobrotu
svijetom hoda.
E, takvo dječje srce brzo će
shvatiti smisao poruke
da život prirode ovisi
o dobroti ljudske ruke.
Samo djeca mogu vidjeti
ono zbog čega bi se odrasli
trebali često postidjeti.
A mi odrasli ponekad
možemo postati bolji samo,
ako djecu malu poslušamo!
Dakle, kad vidjeh kako jedan
zagađen potok umire i u boli grca
sjetih se dragih dječjih srca
i zato ne napisah priču
za novine, televiziju ni radio,
nego, jednom riječju,
za slikovnicu dječju!
Zašto su životinje glavni likovi,
a ne ljudi?
Odgovor na to dadoh već prije,
kad rekoh dječje srce prema životinjama
ravnodušno nije,
pa će tako preko životinjskih likova
poruku shvatiti prije,
a tako je i ono o čem se priča
zanimljivije i vedrije!
Kako sam postala spisateljica?
To me često pitaju djeca sva.
Kao mama malog Ivana,
ponosno odgovaram ja.
Mali Ivan je volio da mu se čitaju priče
svakoga dana i večeri svake.
Osim mame i tate,
pomagale su i ujne, tete i bake,
a ponekad i susjede,
iako se Ivan bunio da takve priče ne vrijede.
I jer priča nije nikad bilo dosta,
meni ništa drugo ne preosta,
nego da ih smišljam sama,
ja, jedna obična mama
malog pričoljupca Ivana.
I ubrzo se u pričomat pretvorih,
i počeh izbacivati priče
za sitne novčiće — Ivanove autiće,
obećanja da će se ruke prije jela,
a poslije i zubi prati,
da će se ići na spavanje u osam sati,
da će se poći zubaru,
da prljava lopta ne može spavati
s rubljem u ormaru,
da čokoladi u cipeli mjesto nije,
da je voće od slatkiša zdravije
i za ono što je svim mamama najmilije,
da Ivan svoje ruke dvije
mami oko vrata svije
i reče umiljato:
–Ti si moje zlato,
volim te mama, jako,
uživam u tvojim pričama,
pričaj mi, molim te,
daj mama, daj, volim te!
I, eto, priče mi se u glavi počele
rojiti poput pravih pčela,
počeh od njih spravljati
napitke i slasna jela.
Tako su nastale pričopalačinke,
pričojuhe i pričosalate,
pričonamazi i pričoplate,
pričosarme i pričopolpeti,
krempriče i pričokroketi,
sladoledne priče i čokopriče,
džem i torte od priča
i trista čuda od
pričokrumpirića.
A onda, gle, nevolje nove,
zaboravih već kako se koja priče zove
i postadoh prespora.
a mali pričoljubac svaki dan
novu priču čuti mora,
pa počeh stare pričorecepte ponavljati.
I sve bijaše dobro
dok me nije počeo ispravljati:
–Nije bilo ovako, nego onako,
opet si pogriješila jako.
Ova je priča prekuhana,
ova prekisela, ona preslana,
daj saberi se, mama!
–Pričomat mi se pokvario,
uzalud bih tada govorila,
pomoći nije bilo,
i tako hoću-neću
u pisca se silom pretvorila
i počela pisati
da ne bih više u pričanju griješila.
Oh, kako sam se smiješila
kada je Ivan krenuo u školu i sam
naučio priče čitati,
i na mene – svoju mamu jako ponosan bio
što me je u slavnoga pisca
silom pretvorio!
Koliko sam knjiga napisala?
To napamet nisam znala
kad god bi me djeca
to upitala,
pa sam u računalo pogledala
i koliko vidim za djecu napisah
dvanaest knjiga-slikovnica,
većih i manjih, debljih i tanjih
s puno stihova i priča,
a puno priča i pjesama
stanuje u školskim
početnicama i čitankama,
a još više i više u dječjim časopisima,
u Prvom izboru ponajviše,
a mnogo ih je u mojem računalu
i ladicama koje stalno cvile i plaču:
— Daj, odnesi nas već jednom izdavaču!. —
Volim li svoj posao?
Svoj posao, najviše pisanje
za djecu, volim jako,
i svu djecu čitače jednako!
Kad ne bih pisala,
isto je kao kad ne bih ni disala,
ne bih uopće znala jesam li živa,
jesam li prava,
je li srce mi kuca, ili spava.
Kad za djecu pišem,
na djetinjstvo mirišem,
na igre, prijateljstva i školske priče,
na ljeta, jeseni, zime i snjegoviće,
na proljeće i livade cvjetne,
na mamine oči sretne.
Kad pišem za djecu
priču ili pjesmu neku,
ponekad i suze poteku
i bude sjećanja
na blage sunčane dane,
što poput rijeke u djetinjstvu započnu teći
u prešumno more radosnih riječi.
Kad one iz davnih snova izrone,
u stihove i priče se sklone
i ticalom zlatnim
dječje srce dotaknu svako,
tad sretna sam jako,
jakoooo!!!
Koju sam pjesmicu nedavno napisala?
Ovih sam dana
pisala stihove o riječima,
koje mogu biti
mile, drage, dobre i lijepe,
koje nas potiču na dobro
i poput sunca sjaje i svijetle,
ali ima i hladnih, teških
i vrlo ružnih riječi,
one koje su teške
koje u svađu mogu prijeći,
ima riječi koje su tvrde, grube,
kojima možemo lako uvrijediti
i povrijediti jedni druge.
Najljepše su riječi one
koje nas potiču na dobro
i ljubavlju svojom griju,
koje nas hrabre i bodre,
koje svako tužno srce
utješe i nasmiju.
Eto, pjesme o riječima napisah
i u njima poručujem svima:
Blago onom koji
na ustima zlatni ključić ima.
Prije nego ga skineš,
staroj se mudrosti uvijek uteci:
Pažljivo riječi biraj,
i prvo ispeci, pa reci!
Jesam li u djetinjstvu voljela pričati priče?
Djeci radoznaloj poručujem
da dok sam bila mala
mama mi je priče čitala,
a onda sam u školi
marljivo učiteljicu slušala
i zadaće pisala
i mlađem bratu pričala
ono što sam u školi naučila i znala.
Kad sam porasla
počela sam pisati pjesmice,
ali nisam željela postati pisateljica
nego učiteljica.
Zato sam išla dalje u školu
i postala profesorica književnosti.
Puno sam knjiga pročitala,
ali nisam imala kome pričati priče
dok nisam postala mama maloga,
a sada već velikoga
Ivana.
Tad sam počela pričati
i pisati za djecu sama
jer se Ivan jako veselio
mojim pričama i pjesmicama!
I još nešto bih dodala.
Da nisam puno čitala i slušala,
Nikad ne bih pisac poslala.
Zato, djeco,dobro znajte,
knjige marljivo čitajte
i pišite, zadaće rado pišite
promatrajte prirodu i svijet oko sebe
i duboko dišite.
Sve što udahnete,
kao kad rukom mahnete,
stavite na papir.
Riječ po riječ neka poleti kao leptir,
I malo pomalo postat ćete pisci pravi.
Dotad doviđenja,
vidimo se na
književnoj kavi!!!
Koliko sam dugo pisala Pismo iz Zelengrada?
Zelengrad sam za
jedno poslijepodne napisala
jer sam se kao pisac za mog sina
Ivana pričoljupca
u pričanju i pisanju
već toliko izvježbala,
da je priča o Zelengradu samo tekla
i tekla, poput potočića mala.
Ivan je tada bio drugašić
i na promociji slikovnice
hrabro je čitao
i svi su se divili,
a ja sam bila jako sretna
što sam postala pisateljica
i moje će priče čitati
djeca sva!
Zato sam sve više i više pisala,
a djeca su marljivo čitala.
Od srca svoj djeci velika, velika
H V A L A!
I na kraju da djeca znaju o čemu još pisati volim
Eh, u posljednje vrijeme
proljeću nikako da odolim!
Gdje god se okrenem
posvuda susrećem proljeće.
Ono se sakriva u cvijeće,
u trave i zelene grane,
miriše na stablima kao jabuke neubrane,
kao kruške, dunje, naranče
i banane!
Gdje god se okreneš ono miriše,
raste, buja, cvjeta,
i raduje se u očima djeteta!
Ono nas hrabri, potiče, bodri,
zato volim njegov pogled modri,
hitar mu skok uz rame mi i bok,
radostan glas u pjevu ptica
i osmijeh njegov prepun nade
na tisuće lica!
Eto, to bi bilo sve za drugašiće
i svu djecu radoznalu,
veliku i malu,
na otoku Rabu
i okolici,
koja čitati vole
i pisce pozivaju na druženje u škole.
Uistinu sam sretna
kako su dobra i pametna sva djeca ta
i koliko vedrine i radosti
na njihovim licima sja!
Nevenka Videk
Pilot projekt u svrhu unaprjeđenja oralnog zdravlja djece:
Obavijest za roditelje
Obavijest za učenike
Uplate za klima uređaje na:
IBAN HR2524020061100109073
Model - Poziv na broj: 00 65268
Opis: Za klime u RN MŠ
PUČKO OTVORENO
PROJEKT RAČUNALNE E-EDUKACIJE SA SLOBODNIM PRISTUPOM
DEBRA - društvo oboljelih od bulozne epidermolize