« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Cilj je projekta poticanje razvoja socio-emocionalnih kompetencija učenika pomoću terapeutskih priča. Projekt su osmislile i provode ga stručne suradnice knjižničarke, psihologinje i socijalne pedagoginje iz OŠ Gornja Vežica, OŠ Ivana Rabljanina Rab i OŠ Drago Gervais Brešca, a priključile su im se i druge škole iz Primorsko-goranske županije.
|
Provođenje projekta u OŠ Ivana Rabljanina Rab
U našoj školi projekt provode stručna suradnica socijalna pedagoginja Kristina Ribarić i stručna suradnica knjižničarka Mona Othman s učenicima 1. a i 1.b razreda te u suradnji s učiteljicama Sonjom Forić i Josipom Žigo-Klen.
1. radionica - studeni 2022. - tema: STRAH
Potaknuti pričom "Ana i gospodin Strahojed" i vođenim razgovorom učenici su govorili o onome što vole raditi i u čemu su dobri, o strahovima koji nam služe i onima koji nam ne služe, o tome kako si pomoći kad nas ulovi neki mali ili veliki strah. Na kraju su crtali svoje superjunake i supermoći. Fotografije s radionice i učeničke radove pogledajte u galeriji fotografija.
2. radionica - prosinac 2022. - tema: TUGA
Radionicu o tome kako se nositi s osjećajem tuge započeli smo pričom "Dječak koji je poplavio svijet". Uz ovu smo slikovnicu naučili da je u redu biti tužan, da je tuga osjećaj koji traje i kojeg se nije lako riješiti, no i to da olakšanje i utjehu možemo pronaći tako da taj osjećaj podijelimo s drugima, u zagrljaju bliske osobe ili u aktivnostima koje nas raduju. Pomoću igre "Vjetar puše..." osvijestili smo kad smo tužni i što nam tada pomaže. Nakon igre učenici su od plastelina izrađivali svoju tugu. Njihove radove i fotografije s radionice možete pogledati u galeriji fotografija.
3. radionica - siječanj 2023. - tema: SAMOKONTROLA
Našu treću radionicu s prvašićima započeli smo čitanjem slikovnice "Mirko Bjesomirko" autorica Tamare Vučković i Jelene Brezovec. To je priča o samokontroli, odnosno o samoregulaciji emocija. Sposobnost upravljanja vlastitim mislima, osjećajima i ponašanjima u svakodnevnim situacijama jedna je od najvažnijih sastavnica socijalnoga, emocionalnoga i kognitivnoga razvoja djece. Uz priču o Mirku i gospodinu Bjesomiru vježbali smo kako u stanjima visoke uzbuđenosti i preplavljenosti neugodnim emocijama ponovno steći smirenost i kontrolu nad svojim mislima i ponašanjima. Osim priče u tome su nam pomogle različite igre i vježbe koncentracije i pažnje - igra "Jedan, dva, tri", hodanje po užetu, sviranje "handdruma" (bubanj s frekvencijama izuzetno ugodnim uhu). Na kraju našeg druženja, učenici 1.a i 1.b dobili su na dar "kutiju ljutilicu" s rekvizitima za lakše smirivanje (loptica ljutilica, stari papir i sl.). Preporučujemo rodieljima da sa svojim djetetom izrade kućne kutije ljutilice i "loptice ljutilice" prema uputama sa sljedeće poveznice: https://youtu.be/8hj6sHn5Sj4
Fotografije i videozapise s ove radionice možete pogledati u galeriji fotografija.
4. radionica - veljača 2023. - tema: ODGOVORNOST / IZBOR I POSLJEDICA
Uz slikovnicu "Gospodin Iz i gospođica Po" Tamare Vučković i Jelene Brezovec naši su prvašići uvidjeli da "...uvijek, na svakome koraku, imaju izbor...". Razgovarali smo o tome što je izbor, koje izbore oni svakodnevno sami donose i koje su posljedice tih izbora. Ilustrirali smo izbore i posljedice iz priče te igrali igre "Ja biram..." i "Što ako izaberem..." tijekom kojih su učenici razmišljali o pozitivnim izborima u odeđenim situacijama te o posljedicama svojih izbora.
Fotografije i videozapise s ove radionice možete pogledati u galeriji fotografija.
5. radionica - ožujak/svibanj 2023. - tema: SREĆA
U ožujku i travnju družili smo se sa slikovnicom "Lisica je naučila da sreća stanuje u srcima" Tatjane Gjurković i Tee Knežević i razgovarali o tome što je za nas sreća. Igrom Vjetar puše za sve koji su sretni kada... vidjeli smo da se sreća za sve nas ipak krije u malim i svakodnevnim trenucima, a ne u stvarima. Izradili smo krošnju stabla sreće koja nam otkriva koji nas to zvukovi, ljudi, oskusi i mirisi usrećuju.
Fotografije i videozapise s ove radionice možete pogledati u galeriji fotografija.
6. radionica - svibanj 2023. - tema: ASERTIVNOST
Asertivnost je vještina aktivnog zalaganja za svoja prava, mišljenja, potrebe i želje, bez ugrožavanja prava drugih ljudi. Vještina je to koja se možu naučiti i vježbati, no da bismo je mogli aktivno primijenjivati, prvo je potrebno prepoznati vlastite osjećaje i potrebe. Stoga smo u ovoj radionici, nakon čitanja slikovnice "Gospođica Hoću" Tihane Lipovec Fraculj i Jelene Brezovec, osvijstili vlastite osjećaje. Zaključili smo da uz asertivno ponašanje postoji i agresivno ponašanje kojim povrjeđujemo druge i pasivno ponašanje kojim zanemarujemo vlastite osjećaje i potrebe. Stoga smo pomoću situacijskih igara vježbali kako na pristojan i asertivan način izraziti što osjećamo i što želimo ili ne želimo. Cilj je vježbi bio ponašati se poput mudre sove, a ne poput pasivne kornjače ili agresivnog tigra. Fotografije i videozapise s ove radionice možete pogledati u galeriji fotografija.
7. radionica - lipanj 2023. - tema: EMPATIJA (ponašajna empatija)
Našu posljednju radionicu u ovoj školskoj godini posvetili smo empatiji. Empatija se najčešće definira kao razumijevanje ili osjećanje tuđeg emocionalnog iskustva, a kao posljedica odgoja i edukacije razvijamo je, među ostalim, promatranjem ili izravnim poticanjem. Slikovnicom "Pokazat ću ti da mislim na tebe" Tatjane Gjurković i Tee Knežević naglasak smo stavili na ponašajnu emaptiju, odnosno na postupke koji su važni da bismo drugima pokazali da mislimo na njih, razumijemo ih i želimo im pomoći. Nakon čitanja priče, odigrali smo igru empatične glazbene stolice u kojoj je cilj bio da nitko ne ispadne, odnosno da svi učenici ostanu i igri iako se u svakom krugu smanjuje broj stolica. Na kraju radionice prisjetili smo se svih aktivnosti i osjećaja o kojima smo do sada učili te pogledali kako su se i učenici iz drugih škola tijekom cijele godine družili s istim likovima i pričama. Stoga smo im zajedno smislili i snimili videoporuku koju možete pogledati u galeriji fotografija.
KAZALIŠNA PREDSTAVA "U DRUŠTVU SA SREĆOM"
U srijedu 17. svibnja posjetile su nas Tamara Vučković i Tihana Lipovec Fraculj iz Vježbaonice sreće te za naše učenike odigrale predstavu "U društvu sa srećom". U njihovom Pričosvijetu naši su učenici susreli likove iz slikovnica i naučili vježbice koje im mogu pomoći kako bi se lakše nosili s osjećajima poput ljutnje, brige i straha te one koji im mogu pomoći da pronađu svoju sreću. Predstava sa ciljem jačanja dječjih socioemocionalnih vještina posebno je obradovala učenike 1.a i 1.b razreda jer su mnogi likovi iz Pričosvijeta zapravo likovi iz slikovnica koje smo do sada čitali u sklopu projekta Čitanjem do sebe.
Tamarine i Tihanine slikovnice možete posuditi u školskoj knjižnici koja je sada bogatija i za njihov najnoviji naslov - "Brigaš i Trebaš".
Fotografije s predstave možete pogledati u galeriji fotografija.
Pilot projekt u svrhu unaprjeđenja oralnog zdravlja djece:
Obavijest za roditelje
Obavijest za učenike
Uplate za klima uređaje na:
IBAN HR2524020061100109073
Model - Poziv na broj: 00 65268
Opis: Za klime u RN MŠ
PUČKO OTVORENO
PROJEKT RAČUNALNE E-EDUKACIJE SA SLOBODNIM PRISTUPOM
DEBRA - društvo oboljelih od bulozne epidermolize